やわらかい ぱん

いつか絵本にまとめたいブログ

心が寒いぜ…

昨日はどんな日でしたか?

f:id:toridashi-foh:20161021211030j:plain

わあトゲタ、プレゼント、スノードームだったんだね。よかった……ね……って、…あれ。

 

昨日、ルーン占いでいうところの最凶を引き当てましたが、皆様ご無事でしたか…。私は思っていたような大嵐はなかったものの…個人的には、なんつうかこう…最愛のものに冷たくされる、という日でした…。地味に効く…。

 

娘、夕飯を一緒に食べてくれない…。夕飯を一瞥して、デザートを要求。大好物を作ったはずなのに、夕飯を食べない…。ようやく座って渋々食べたと思ったら、3口ほどで王様のようにデザートを所望…。何とか食べたところで、ココアを作る。ココアが熱すぎると怒って飲まない(いや十分ぬるいと思うが…)。なにこれ、これなに。

 

部屋には彼女の洗濯物が畳まれたまま、片づけてくれない…。何か…娘がなつかない…。なんか寂しい…。

 

そんな1日でした(苦笑)。

 

今日は義父母の家で掃除の手伝い。義母、風邪をこじらせ機嫌最悪。義父に当たりまくりのようで、義父透明になっていました。旅行番組の紅葉を見て、溜息。看病で缶詰で、趣味の旅行にも行けない様子。それにしても愛妻の病気の心配をし、病院に行けば?という度に、病院大嫌いの愛妻と口論になるそうで、「夫婦なんてさ…さみしいもんよ…。」とさらに透明に。

 

今日はこう…寂しい日なのでしょうか…ぐすん、母ちゃんのココア…飲んでくれよ。

 

f:id:toridashi-foh:20161021212509j:plain

明日はBeorcが出ました。母性とか、はぐくみ育てるといった意味があるそう。春という意味もあるそうで、心の春、早く来ないかなア。

 

How was yesterday?

We had Hagall rune. It means be careful! You have a hailstorm! Don't go anywhere if you can.

It means not only the weather but also businesses, human relations and whatever the scenes you can apply.

....I actually didn't have a storm yesterday. I was the storm. I had a big quarrel with my daughter when I saw her off to her kindergarten. She'd been angry even when she came home in the afternoon. Oh...darling.

 

We had a tea break together and had her favorite sweet (pieces of bread thickly covered with brown suger, too sweet). I cooked her favorite dish for dinner but she told me "Where is my dessert?" I made her hot chocolate then she said "It's too hot."

Love...I needed warm love...

 

Hagall day was so chilly.

 

Today we have Beorc rune. It means we have warm and kind hearts. We are good at nursing and growing babies, children and even adults. O.K. but I want somebody who takes care of me...!